Jungtinių Tautų vyriausiojo žmogaus teisių komisaro biuras paskelbė naują socialinės kampanijos „Laisvi ir lygūs“ (angl. Free and Equal) prieš LGBT* asmenų diskriminaciją vaizdo klipą, kuriame pateikiami duomenys rodo, kad homofobija, bifobija ir transfobija vis dar išlieka aktualia šių dienų problema visame pasaulyje.
Jungtinių Tautų vyriausiojo žmogaus teisių komisaro biuro socialinės kampanijos vaizdo klipas „Atskirties kaina“ atskleidžia, kokį poveikį diskriminacija daro pasaulio ekonomikai bei asmenims, kurie dėl savo seksualinės orientacijos ir/ar lytinės tapatybės patiria socialinę ir teisinę diskriminaciją.
Socialinio vaizdo klipo istoriją pasakojantis aktorius Zachary Quinto atskleidžia, kokius sunkumus patiria LGBT* asmenys visame pasaulyje, ir pabrėžia, jog vien JAV 40 proc. be pastogės likusių jaunuolių priklauso LGBT* bendruomenei. Pagrindinės to priežastys – patyčios ir neadekvati šeimos narių reakcija sužinojus apie jaunuolio seksualinę orientaciją ir/ar lytinę tapatybę. Vaizdo klipo kūrėjai taip pat primena, kad LGB jaunuoliai 4 kartus, o translyčiai paaugliai – net 10 kartų, dažniau svarsto savižudybę.
„Tai – asmeninės šių žmonių tragedijos. Plačiajai visuomenei tai reiškia milžinišką žmogiškojo potencialo, talento, kūrybiškumo ir produktyvumo praradimą,“ – pabrėžiama JTO socialinės kampanijos vaizdo klipe.
Jungtinių Tautų vyriausiojo žmogaus teisių komisaro biuro atstovų teigimu, socialiniu vaizdo klipu siekiama paneigti klaidingą įsitikinimą, esą LGBT* asmenų diskriminacija pasitaiko retai ir veikia tik nedidelę visuomenės grupę. „Diskriminacija dėl asmens seksualinės orientacijos ir/ar lytinės tapatybės veikia ne tik LGBT* asmenis, bet mus visus. Visuomenė daug praranda, kai translytis jaunuolis lieka be pastogės ar yra priverstas palikti mokyklą. Kai homoseksualiam darbuotojui nesudaroma galimybė įsidarbinti ir jam tenka rinktis emigraciją, prarandame žmogiškuosius išteklius,“ – pabrėžia Jungtinių Tautų vyriausiojo žmogaus teisių komisaro biuro pareiškime.