Mokykloje atsiskleidę jaunuoliai suaugę labiau pasitiki savimi

JAV atliktas tyrimas parodė, kad LGBT* asmenys, kurie mokykloje neslepia savo lytinės orientacijos ar lytinės tapatybės, suaugę labiau pasitiki savimi. Paaugliai, kuriems mokykloje nesudaromos sąlygos atskleisti savo LGBT* tapatybę, suaugę dažniau patiria depresiją ir prievartą.

Tyrime dalyvavo 245 savo lytinės orientacijos ar lytinės tapatybės mokykloje neslėpę 21-25 metų amžiaus LGBT* jaunuoliai iš Kalifornijos valstijos, JAV. Mokslininkai nustatė, kad homofobines, bifobines ar transfobines patyčias mokykloje kentę jaunuoliai, nepaisant to, ar atskleidė savo LGBT* tapatybę, ir suaugę dažniau patyrė prievartą. Vis dėlto, atsiskleidę jaunuoliai, net jei mokykloje ir patyrė psichologinį smurtą, suaugę labiau integravosi į visuomenę.

Tyrimas buvo inicijuotas po to, kai vienos vidurinės mokyklos Floridoje vadovybė bandė uždrausti moksleiviams įkurti LGBT* bičiulių bendruomenę. Mokslininkai siekė išsiaiškinti, ar LGBT* draugiška mokykla veda į sėkmę tolimesniame moksleivių gyvenime. „Negavome jokių duomenų, kurie paneigtų šį faktą,“ – apibendrino tyrimo autorius Arizonos universiteto paauglių psichikos sveikatos ekspertas Stephenas Russellas.

Mokslininkai tikina, jog LGBT* draugiška mokyklos bendruomenė ir politika bei homofobinių, bifobinių ir transfobinių patyčių klausimais apmokytas personalas padeda įveikti LGBT* moksleivių emocines traumas. Taigi būtina moksleiviams suteikti saugią ir palaikančią aplinką, kad jie galėtų aiškiau save suprasti ir priimti save tokius, kokie yra.

„Šis tyrimas perspektyvus todėl, kad įrodo, jog nors lytinės orientacijos ar lytinės tapatybės atskleidimas mokykloje neišvengiamai sietinas su tam tikra emocinių traumų rizika, atsiskleidusių jaunuolių gyvenimo kokybė ilgainiui išauga,“ – pabrėžė Arizonos universiteto paauglių psichikos sveikatos ekspertas.

Asociacija LGL primena, kad dėmesys moksleivių emocinei ir psichinei gerovei užtikrina mokyklos saugumą bei stiprina moksleivių akademinius pasiekimus. Tad labai svarbu, kad mokytojai pastebėtų patyčias ir atitinkamai į jas reaguotų. Homofobinės, bifobinės ar transfobinės patyčios paveikia ne tik tuos, iš kurių tyčiojamasi, bet ir tuos, kurie yra patyčių aplinkoje: bendraklasius, mokytojus ir visą mokyklos bendruomenę.