LGL Europos Savanorių Tarnybos (EST) vidurio laikotarpio susitikimo įvertinimas

Š. m. spalio 10-11 dienomis aš ir Veronika, nacionalinės LGBT* teisių organizacijos LGL Europos Savanorių Tarnybos (EST) savanorės, dalyvavome Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūros organizuojamame vidurio įvertinimo susitikime.

Pagal Erasmus+ programos gaires visi EST savanoriai dalyvauja mokymuose, kurių metu suteikiama bendra informacija apie Europos savanorių tarnybą bei įgyjamos žinios, kaip tinkamai išnaudoti savanorystės laikotarpį. EST savanorių mokymai bei įvertinimo ciklas susideda iš dviejų etapų.

  • Mokymai atvykus (ang. on- arrival), skirti visiems savanoriams, kurie tarnybą atlieka ilgiau nei 60 dienų
  • Vidurio įvertinimo susitikimas (angl. mid-term),  skirtas savanoriams, kurių tarnyba trunka 6 ar daugiau mėnesių.

Kadangi mes su Veronika esame asociacijos LGL įgyvendinamo EST projekto  „Matomumo ir lygybės link“ dalyvės, buvome pakviestos dalyvauti vidurio įvertinimo susitikime. 2016 metų spalio 10 – 11 dienomis Comfort Hotel susitiko 4 EST savanoriai: Merd, Buse, Marina (aš) bei Veronika.

Pasirinkta susitikimo vieta buvo puiki ir aš galiu drąsiai rekomenduoti čia pasisvečiuoti! Gausus tarptautinių pusryčių pasirinkimas yra puiki motyvacija rytą išsiristi iš lovos. Prisipažinsiu, mums italams gerai paruoštas maistas jau yra pusė darbo, na o geras aptarnavimas, švari aplinka ir sutvarkyti kambariai, malonus kvapas bei rožinė spalva, puošianti viešbučio interjerą, jau ir kita pusė darbo. Kiek nedaug tereikia laimei. Viešbutyje buvo siūlomos ir įvairios paslaugos, pavyzdžiui sporto salė (kuri, beje, labai patiko Veronikai). Žinau, mano pasisakymai gali nuskambėti kaip TripAdvisor reklama, tad užteks tų pagyrų, man rodos visiems jau aišku viešnagė čia buvo gera. Pats laikas pakalbėti apie mokymus.

img_4095Pirmąją dieną mūsų mokytojas Žilvinas Mažeikis vedė grupės formavimo pratimus ir skatino pasitikėjimą tarp dalyvių. Pirmojo pratimo metu turėjome užsirišti akis ir jokiu būdu negalėjome kalbėtis tarpusavyje. Vienas pratimo dalyvis tapo gyvatės uodega ir fiziniais signalais valdė likusius nematančius žaidėjus. Pagal Žilvino nurodymus gyvatė apsisukdavo ir taip buvusi uodega tapdavo galva. Man šitas pratimas patiko labiausiai, nes jis buvo pamokantis, reikalaujantis pastangų, bet kartu ir smagus. Šio užsiėmimo dėka galėjau savo kailiu pajusti sunkumus bei iššūkius, kuriuos patyrė kiti pratimo dalyviai.

Po pietų ėmėmės rimtos veiklos, gilaus apmąstymo pratimo Šešių img_4100kepurių metodas. Šio žaidimo tikslas buvo įvertinti savo EST projektą pagal šešis aspektus: faktai, jausmai, atsargumas, nauda, procesas, kūrybiškumas. Kiekvienas iš dalyvių šį pratimą interpretavo ir atliko savaip: pavyzdžiui, Veronika kūrė didelį plakatą naudodamasi atvirutėmis bei spalvotais pieštukais, tuo tarpu aš pasirinkau man labiau priimtiną metodą ir sudariau sąrašą. Vėliau visi kartu aptarėme rezultatus ir diskutavome. Mokymų vadovo dėka, diskusija buvo labai produktyvi – visi pasidalinome nuomonėmis, įspūdžiais bei gavome patarimų.

img_4101Paskutinė dienos veikla – pratimas pavadinimu „Smalsumas ir tyrinėjimas, kurio metu dalyviai turėjo progą išreikšti savo nuomonę apie lietuvius bei jų kultūrą (šis pratimas tęsėsi ir antrąją dieną, kai apklausinėjome praeivius gatvėje).

Pirmoji diena pasibaigė apsilankymu „Kitchen“ restorane, įsikūrusiame pačiame Vilniaus centre. Vaišinomės nuostabia vakariene – tiesą sakant tai buvo bene geriausia vakarienė, kurioje man teko dalyvauti Lietuvoje. Vakaras buvo išties linksmas – daug bendravome, juokėmės, dalinomės smagiomis istorijomis.

Antroji diena buvo daug lengvesnė: tęsėme pratimą „Smalsumas ir tyrinėjimas, kurį jau minėjau po to aptarėme Youth-Pass, įrankį, naudojamą Erasmus + programoje, siekiant patvirtinti jauno asmens dalyvavimą programoje bei apibūdinti mokymosi rezultatus ir img_4105jauno žmogaus bendrųjų gebėjimų tobulėjimą. Vėliau savanoriai buvo padalinti į dvi grupes ir turėjo nuspręsti, kurie įgūdžiai yra būtini atliekant EST savanorystę (komunikacija gimtąja bei užsienio kalbomis, matematikos žinios, skaitmeninis raštingumas, kompetencija mokslo ir technologijos srityse, socialiniai ir pilietiniai gebėjimai, iniciatyva, verslumas, kultūrinis sąmoningumas), taip pat kartu aptarėme strategijas, kaip galėtume įgauti naujų įgūdžių. Žilvinas paaiškino žodžio kompetencija reikšmę ir kartu mes detaliai apsvarstėme savo Youth-Pass. Tai pat turėjome galimybę lavinti savo rašybos įgūdžius bei gavome naudingų patarimų, kaip taisyklingai pildyti šį dokumentą.

Mano nuomonė apie vidurio įvertinimo susitikimą išties pozityvi, džiaugiuosi suteikta proga atsitraukti nuo kasdienybės. Taip pat nenuvylė ir mūsų mokymų vadovo profesionalumas. Žinoma, būtų buvę smagiau, jei susitikimas būtų vykęs ne Vilniuje ir būtume sutikę daugiau savanorių, bet.. Galų gale galiu pasakyti – vidurio įvertinimo susitikimas yra puiki proga pažinti šalį, kurioje svečiuojiesi bei susitikti naujų žmonių, su kuriais galima pasidalinti patirtimi.

unnamed

Asociacija LGL įgyvendina  10 mėnesių projektą „Matomumo ir lygybės link“ (“Heading Towards Visibility and Equality”), remiamą Erasmus+ programos EST (Europos savanoriška tarnyba).