LGBTQ+ mokiniai renkasi emigraciją: iš jų pasityčioja net dalis mokytojų

Lietuvos gėjų lygos (LGL) atstovė Eglė Kuktoraitė sako, kad net 53 procentų moksleivių jaučiasi nesaugiai dėl savo seksualinės orientacijos mokyklose, o itin prastai emocinei savijautai įtakos turi ir šeimos aplinka. Psichologinę sveikatą šiuo metu veikia ir visoje visuomenėje vyraujantis dirglumas dėl COVID-19 pandemijos. Taip pat suaktyvėjo žmonių pyktis, kuris būna nukreiptas prieš pažeidžiamas asmenų grupes – žmonės išsilieja komentaruose, kliūva ir LGBTQ+ asmenims. Homofobinės patyčios, pradėjus nuotolinį mokymą Lietuvos ugdymo įstaigose, tarp mokinių padažnėjo internetinėje erdvėje, o tai suvaldyti yra dar sudėtingiau.

E. Kuktoraitė taip pat pabrėžė, kad LGBTQ+ moksleiviai susiduria su prastesne emocine sveikata nei heteroseksualūs mokiniai.

„Mes gyvename homofobinėje aplinkoje”, – liūdnai konstatavo ji.

Nacionalinė LGBT teisių organizacija LGL ketvirtadienį organizavo seminarą „LGBT vaikų poreikiai ir emocinė sveikata COVID-19 pandemijos laikotarpiu“

Jame kalbėjusi E. Kuktoraitė dėstė, kad ugdymo įstaigos turi užtikrinti, kad mokymo programos ir medžiaga neskatintų diskriminacijos seksualinės orientacijos pagrindu, tačiau kyla tam tikrų iššūkių.

E. Kuktoraitė dėstė, kad mokyklose vyrauja moteriškumo ir vyriškumo standartai, dalis LGBTQ+ moksleivių jaučiasi nesaugiai dėl lytinės tapatybės.

Atliktų apklausų metu vos 5 procentai moksleivių teigė, kad niekada nepatyrė homofobinių replikų, patyčių.

„Įdomu tai, kad moksleiviai homofobinę neapykantos kalbą ir patyčias girdi ne tik iš savo bendraamžių, bet ir iš kitų mokytojų. Jeigu manoma, kad moksleiviai kreipiasi pagalbos į mokyklos darbuotojus dėl patyčių, tai dauguma nurodo, kad nesikreipia, nes nesitiki sulaukti jokios pagalbos iš mokytojų”, – kalbėjo E. Kuktoraitė.

LGL emocinės pagalbos platforma teikia LGBTQ+ jaunimui pagalbą.

„Jaunuolis pasakojo, kad patyrė patyčias dėl lytinės orientacijos, pasakė klasės vadovui, o šis atsakė, kad elkis kaip vyras, nesirenk kaip mergaitė. Tai jaunuolis kreipėsi į mus. Jis negalėjo jaustis mokykloje saugiai”, – sakė LGL emocinės palaikymo platformos psichologė Lina Linkaitė.

Tuo metu psichologė Alina Bechterevė dėstė, kad mokytojai dažnai nežino, kaip reaguoti į LGBTQ+ mokinius, neretai patys gali būti homofobiškų nuostatų.

Plačiau skaitykite čia.