JK mokykla kritikuojama dėl nesprendžiamų homofobinių patyčių

Krikščioniškai „Grindon Hall“ vidurinei mokyklai Jungtinės Karalystės Sunderlando mieste pritaikytos specialiosios priemonės dėl nesugebėjimo spręsti homofobinių patyčių problemos. Gavę pranešimą apie homofobines patyčias mokykloje už švietimo įstaigų veiklos priežiūrą atsakingi Ofstedo inspektoriai atliko mokinių supratimo LGBT* klausimais tyrimą. Šią savaitę paskelbtoje tyrimo ataskaitoje inspektoriai pažymi, kad mokyklos administracija neadekvačiai reagavo į patyčių problemą ir pritaikė specialiąsias priemones.

Ofstedo tyrėjų ataskaitoje teigiama, kad mokyklos vadovybė nesugebėjo suformuluoti tinkamo atsako į homofobines patyčias švietimo aplinkoje ir neužtikrino tinkamo mokinių lytinio švietimo: „Administracija netinkamai reagavo į išankstinio nusistatymo motyvuotas patyčias, diskriminaciją bei homofobijos ir rasizmo motyvuotą neapykantos kalbą“.

„Atsakingi specialistai neperžiūrėjo mokymo programos, kad užtikrintų, jog būtų atsižvelgta į mokinių žinių apie saugumą internete bei lyčių santykių aspektus spragas. Švietimo įstaigoje nesukuriama erdvė, kurioje vaikai galėtų atvirai diskutuoti apie toleranciją kitiems tikėjimams, kultūroms ar bendruomenėms. Nors mokyklos direktorius pranešė apie homofobinių patyčių atvejus, to nepakanka norint įveikti šią problemą, nes švietimo programos nemoko apie lygybę, įvairovę ir būtinybę būti tolerantiškiems bei pagarbiems“. – rašoma Ofstedo inspektorių išvadoje.

 „Grindon Hall“ krikščioniškos vidurinės mokyklos direktorius Chrisas Gray‘us savo ruožtu pasiskundė, kad Ofstedo tyrėjai apklausų metu „priešiškai“ elgėsi su mokiniais. „Inspektoriai apklausė mokinius netinkamai ir priešiškai. Religinėje mokykloje nepridera tikrinti vaikų žinių apie lesbietes ir translyčius asmenis“, – pareiškė mokyklos vadovas.

Asociacija LGL primena, kad homofobinės ir transfobinės patyčios paveikia tuos, iš kurių tyčiojamasi, tuos, kurie tyčiojasi, ir visus, esančius patyčių aplinkoje. Taip pat jos pažeidžia žmogaus teisę į švietimą visiems ir silpnina švietimo kokybę. Tai – diskriminavimo ir atskirties forma, pažeidžianti saugių švietimo įstaigų principą. Taigi patyčios – švietimo sistemos problema, kurią turi spręsti švietimo ir mokslo institucijų atstovai.

„Eurobarometro“ apklausos duomenimis, net 81 % LGBT* asmenų Lietuvoje slepia savo LGBT* tapatybę mokykloje. Taigi tampa aišku, kad LGBT* jaunuoliai Lietuvoje nesijaučia saugūs atskleisti savo lytinę orientaciją ar lytinę tapatybę, nes dėl to susiduria su diskriminacija švietimo įstaigose. 2014 m. sausio 2 dieną asociacijos LGL rengtoje tarptautinėje konferencijoje „Homofobinės ir transfobinės patyčios: iššūkiai ir efektyvus atsakas“ dalyviai pasirašė specialų kreipimąsi į LR Švietimo ir mokslo ministrą Dainių Pavalkį, raginantį kurti ir įgyvendinti nacionalinį veiksmų planą prieš homofobines ir transfobines patyčias.