„JAV ir Lietuvos įtraukaus švietimo ekspertų gerosios praktikos mainai“ 2017 09 – 2018 05

Iš kairės: LGL komunikacijos koordinatorė Eglė Kuktoraitė, GLSEN tyrimų ir strategijos vadovas dr. Joseph G. Kosciw ir LR Seimo narė Aušrinė Armonaitė ir LGL vadovas Vladimiras Simonko

„Vaivorykštės dienų 2018“ spaudos konferencija Seime. Iš kairės: LGL komunikacijos koordinatorė Eglė Kuktoraitė, GLSEN tyrimų ir strategijos vadovas dr. Joseph G. Kosciw ir LR Seimo narė Aušrinė Armonaitė ir LGL vadovas Vladimiras Simonko

2017 m. vasarą Nacionalinė LGBT* teisių organizacija LGL atliko anoniminę apklausą, kurioje dalyvavo 644 14-18 metų amžiaus LGBT* (lesbietės, gėjai, biseksualūs ir translyčiai) moksleiviai. LGL atlikta apklausa parodė, kad daugiau kaip pusė LGBT* jaunuolių Lietuvos mokyklose jaučiasi nesaugiai dėl savo seksualinės orientacijos ir (ar) lytinės tapatybės.

LGL tyrimas atskleidė, kad vos 5 proc. LGBT* moksleivių mokymosi aplinkoje niekada nesusidūrė su homofobine, bifobine ar transfobine neapykantos kalba. Apklausoje dalyvavę moksleiviai atvirai papasakojo apie tai, kas dėstoma per pamokas ir ką Lietuvos mokyklose tenka patirti LGBT* paaugliui, kuris dar tik atranda savo seksualinę orientaciją ir (ar) lytinę tapatybę.

„Kartą mokytoja per pamoką įtikinėjo, kad kitos orientacijos žmonės serga ir davė pavyzdį, kaip nuo to žmogus pasveiko,“ – sakė viena apklausoje dalyvavusi moksleivė. „Mūsų mokykloje ši tema yra tabu. LGBT* klausimais nekalba nei mokytojai, nei kiti mokyklos darbuotojai, o bibliotekoje yra tik viena LGL knyga apie homofobines patyčias,“ – situaciją savo mokykloje apibūdino viena respondentė.

Šias patirtis LGBT* moksleiviai priversti išgyventi vieni, nes mokytojai ir kiti mokyklos darbuotojai neretai ne tik nežino, kaip tinkamai reaguoti į tokio pobūdžio patyčias, bet ir patys tampa patyčių iniciatoriais. Nesulaukę tėvų ir mokytojų paramos, LGBT* moksleiviai nemato savo ateities Lietuvoje. LGL tyrimo duomenimis, 90 proc. LGBT* moksleivių baigę mokyklą svarsto galimybę emigruoti į užsienį.

Dėl šių priežasčių kilo poreikis projektui, kuris suteiktų unikalią progą keistis gerosiomis praktikomis tarp JAV ir Lietuvos įtraukaus švietimo ekspertų bei įgalintų juos siekti visiems mokiniams atviros mokyklų aplinkos.

Projekto metu JAV įtraukaus švietimo ekspertas dr. Joseph G. Kosciw (GLSEN tyrimų ir strategijos vadovas) buvo pakviestas apsilankyti Lietuvoje „Vaivorykštės dienų 2018“ festivalio proga. JAV eksperto vizito Lietuvoje metu buvo siekiama atkreipti Lietuvos visuomenės, žiniasklaidos ir švietimo politikos formuotojų dėmesį į homofobinių patyčių problemą ir paskatinti gerosios praktikos mainus tarp JAV ir Lietuvos aktyvistų, kovojančių už įtraukią mokyklų aplinką. Ekspertas dalyvavo LGL organizuojamuose susitikimuose su vietos švietimo politikos formuotojais.

Projekto tikslai:

  • Skatinti gerosios praktikos mainus tarp JAV ir Lietuvos ekspertų švietimo srityje;
  • Didinti sąmoningumą apie moksleivių teisę į atvirą švietimą, saugią mokyklos aplinką ir teisę gauti mokslu paremtą informaciją LGBT* klausimais;
  • Skatinti demokratines vertybes, žmogaus teises ir atvirą visuomenę bei siekti pokyčių, kad visiems mokiniams būtų užtikrintas įtraukus švietimas.

113-300x158 25-300x289

 

 

 

 

 

 


Susitikimai su vietos ekspertais, LGBT* žmogaus teisių aktyvistais ir švietimo politikos formuotojais

Dr. Joseph G. Kosciw susitikime su VU SA programos „Be etikečių“ ir VU LGBT+ grupės atstovais

Dr. Joseph G. Kosciw susitikime su VU SA programos „Be etikečių“ ir VU LGBT+ grupės atstovais

JAV įtraukaus švietimo eksperto dr. Joseph G. Kosciw vizito Lietuvoje metu buvo organizuojami susitikimai su vietos ekspertais, LGBT* žmogaus teisių aktyvistais ir švietimo politikos formuotojais. Vizito metu GLSEN tyrimų ir strategijos vadovas dr. Joseph G. Kosciw ir LGL komunikacijos koordinatorė Eglė Kuktoraitė dalyvavo susitikimuose su „Jaunimo linijos“, Vilniaus universiteto Studentų atstovybės programos „Be etikečių“ ir VU LGBT+ grupės atstovais, taip pat JAV ambasados Vilniuje, Baltijos-Amerikos laisvės fondo atstovais ir Seimo nare Aušrine Armonaite.

LGL atlikto tyrimo lankstinuko parengimas

LGL tyrimą pristatantis lankstinukas

LGL tyrimą pristatantis lankstinukas

LGL atlikto tyrimo lankstinuke pateikiami tyrimo rezultatai, Lietuvos reitingas tarptautinės LGBT* jaunimo ir studentų organizacijos „IGLYO“ įtraukaus švietimo Europoje indekso vertinime bei rekomendacijos Lietuvos švietimo politikos formuotojams.

Saugi ir įtrauki mokymosi aplinka kiekvienam moksleiviui. Lankstinukas, 2018

Vieši lankstinuko pristatymo renginiai dalyvaujant JAV ekspertui

Iš kairės: LGL komunikacijos koordinatorė Eglė Kuktoraitė, GLSEN tyrimų ir strategijos vadovas dr. Joseph G. Kosciw ir LR Seimo narė Aušrinė Armonaitė

Iš kairės: LGL komunikacijos koordinatorė Eglė Kuktoraitė, GLSEN tyrimų ir strategijos vadovas dr. Joseph G. Kosciw ir LR Seimo narė Aušrinė Armonaitė

LGL atlikto tyrimo rezultatus pristatantis lankstinukas buvo oficialiai pristatytas 2018 m. gegužės 16 dieną Seime vykusios „Vaivorykštės dienų 2018“ spaudos konferencijos metu. Konferencija buvo organizuota Tarptautinės dienos prieš homofobiją, bifobiją ir transfobiją (angliškas akronimas „IDAHOT“) proga bendradarbiaujant Nacionalinei LGBT* teisių organizacijai LGL ir Lietuvos Respublikos Seimo narei Aušrinei Armonaitei.

Spaudos konferencijos vaizdo įrašas

Tyrimo rezultatų pristatymas „TV3“ žinių eteryje (2018-05-17)

Tyrimo rezultatų pristatymas „Lietuvos ryto televizijos“ žinių eteryje (2018-05-17)

JAV eksperto interviu žiniasklaidos atstovams

JAV įtraukaus švietimo ekspertas dr. Joseph G. Kosciw

JAV įtraukaus švietimo ekspertas dr. Joseph G. Kosciw

Siekiant užtikrinti projekto veiklų matomumą buvo organizuojami JAV eksperto interviu žiniasklaidos atstovams.

JAV įtraukaus švietimo eksperto dr. Joseph G. Kosciw interviu „LNK žinių“ reportaže (2018-05-17)

Publikacijos

„Ekspertas iš JAV turi receptą Lietuvai: kaip susidoroti su patyčiomis prieš LGBTQ moksleivius“ (15min.lt)

„Įvardijo vieną opiausių problemų mokykloje: situacija labai prasta“ (delfi.lt)

Tolerancijos Lietuvoje trūkumas gali priversti 90 proc. LGBT jaunuolių emigruoti (alfa.lt)

LGBT situacija Lietuvoje dviprasmiška: rodikliai gerėja, bet patyčias patiria kas antras (lrytas.lt)

90 proc. LGBT moksleivių svarsto apie emigraciją pabaigus mokyklą (psichika.eu)

Interviu žurnale „IQ: The Economist“ (publikacija pasirodys 2018 m. liepos mėnesio numeryje)

Interviu VU SA programos „Be etikečių“ atstovams (publikacija pasirodys netrukus)

Nuotraukų galerija


JAV įtraukaus švietimo eksperto dr. Joseph G. Kosciw vizito Lietuvoje akimirkos