Leiboristai įves privalomą LGBT* apimantį lytinį švietimą JK mokyklose

Š. m. vasario 3 dieną Jungtinės Karalystės (JK) leiboristų partija paskelbė, kad LGBT* klausimus apimantis lytinis švietimas taps privalomas visose šalies valstybinėse mokyklose. Atnaujinta JK lytinio švietimo programa siekiama ugdyti moksleivių jautrumą LGBT* asmenų patiriamai diskriminacijai ir įveikti homofobines, bifobines ir transfobines patyčias.

Nuo šiol visos valstybės finansuojamos JK mokyklos bus įpareigotos užtikrinti, kad mokytojai būtų apmokyti efektyviai reaguoti į homofobines, bifobines ir transfobines patyčias. JK lytinio švietimo programa numato skirti ypatingą dėmesį šių patyčių aukomis tapusių jaunuolių emocinei paramai.

JK šešėlinės vyriausybės švietimo sekretoriaus Tristramo Hunto teigimu, naujoji moksleivių lytinio švietimo programa užtikrins, kad „kiekviena klasė, valgykla ir žaidimų aikštelė taptų LGBT* draugiška vieta“. „Privalome skubiai imtis veiksmų siekiant užkirsti kelią homofobinėms patyčioms, kurios griauna tūkstančių moksleivių gyvenimus ir pažeidžia jų teisę siekti išsilavinimo,“ – pabrėžė JK šešėlinės vyriausybės švietimo sekretorius.

Šią moksleivių lytinio švietimo programą visapusiškai palaiko ir šalies LGBT* organizacija „Stonewall“. Organizacijos atlikto 215 000 LGBT* respondentų apklausos duomenimis, ketvirtadalis LGBT* moksleivių dėl homofobinių, bifobinių ar transfobinių patyčių praleidžia pamokas.

„Homofobinės patyčios tiesiogiai veikia moksleivių išsilavinimo kokybę. Jos ne tik silpnina jaunų žmonių pasiekimus mokykloje, bet ir gali turėti rimtų pasekmių jų psichinei ir emocinei sveikatai. Štai kodėl moksleivių lytinio švietimo programos atnaujinimas tapo koalicijos susitikimo prioritetu,“ – tikino JK švietimo sekretorė Nicky Morgan.

„Eurobarometro“ apklausos duomenimis, net 81 % LGBT* asmenų Lietuvoje slepia savo LGBT* tapatybę mokykloje. Taigi tampa aišku, kad LGBT* jaunuoliai Lietuvoje nesijaučia saugūs atskleisti savo lytinę orientaciją ar lytinę tapatybę, nes dėl to susiduria su diskriminacija švietimo įstaigose.

Asociacija LGL primena, kad homofobinės ir transfobinės patyčios paveikia tuos, iš kurių tyčiojamasi, tuos, kurie tyčiojasi, ir visus, esančius patyčių aplinkoje. Taip pat jos pažeidžia žmogaus teisę į švietimą visiems ir silpnina švietimo kokybę. Tai – diskriminavimo ir atskirties forma, pažeidžianti saugių švietimo įstaigų principą. Taigi patyčios – švietimo sistemos problema, kurią turi spręsti švietimo ir mokslo institucijų atstovai.