Kelionė prie lietuviškojo “Gėjaus” ežero: Pasimėgaukite žygiu, o ne kelionės tikslu

2016 spalio 16 dieną EVS (Europos savanorių tarnybos) savanorė Veronika Štefečkova organizavo kelionę pėščiomis iki “Gėjaus” ežero, esančio Trakų rajone, ir aš nusprendžiau prie jos prisijungti. Beje, pavadinimas ežerui buvo duotas dėl jo banguotos kranto linijos.

landscapeVieta, kurioje telkšo ežeras, man smarkiai priminė mano gimtąjį miestelį. O aš užaugau labai mažame Pietinės Italijos kaimelyje Paterno. Vieta, iš kurios aš atvykau, yra neįprasta ir be galo graži. Gamta ir žalia, skirtingų aukščių, žolė yra mūsų muziejus. Meno išraiškos – tai tradiciniai produktai, kurios užauginame. Mūsų skulptūros – tai išradimai, kuriuos mūsų močiutės naudojo dirbti žemei ar gaminti naminiam maistui. O mūsų rėmas yra kalnai. Ohhhh kaip aš pasiilgau savo kalnų.

Beje, visa tai pasakoju čia todėl, kad Ramošiškėse pasijutau kaip namie ir iškart buvau apimta įvairių emocijų

Į Ramošiškes atvykome ankstyvą popietę. Autobusas sustojo tiesiai prieš mažytę parduotuvę, kadangi tądien nebuvau pietavusi, įėjau į vidų ir nusipirkau pakelį sulčių bei du mažus gabalėlius šakočio. Norite priaugti 5 kilogramus vienu kąsniu? Tada paragaukite jo. Šakočio viduje yra magiškas derinys: baltasis šokoladas, grietinėlė, kokosai, spanguolės ir migdolai. Veronika turėjo laukti manęs lauke, tačiau apimta smalsumo užėjo į vidų ir taip pat nusipirko šakočio.

la-chiesettaTik pradėjus kelionę link ežero, mes išvydome mažą bažnytėlę ir užsukome į ją apsižvalgyti. Sena moteris pradėjo mus kalbinti, jos šypsena buvo be galo šilta, tačiau mes nesupratome nė žodžio, tai pastebėjusi senolė mus paleido (mums reikėtų atidžiau mokytis lietuvių kalbos). Palikusios bažnyčią tęsėme kelionę toliau, tačiau dar vienas netikėtas dalykas privertė sustoti: stiprus obuolių kvapas apsupo mus. Priešais save pamačiau daugybę obelų, taigi sustojome pasirinkti ant žemės nukritusių vaisių.

Oras buvo nuostabus, tad kelionė buvo tikras malonumas. Mes net sugebėjom surengti improviziotą pikniką vidury laukų. Viskas aplinkui buvo žalia, tylu ir ramu. Kiekvienas namas dailiai pastatytas ir, pasirodo, kiekvienas to kaimelio žmogus augina katę ar/ir šunį, tad kelionėje turėjom kompanijos (tiesą pasakius Veronika tuo patenkinta nebuvo, ji labai bijo šunų ir kartais jai trunka amžinybę pereiti per gayvę. Tuo tarpu man buvo visai juokinga žiūrėti į ją plačiai atmerktomis akimis besidairančią aplinkui). Taip pat pakeliui link ežero mes sutikome tris žąsis ir dar kelis gyvūnus. Visa tai buvo šiek tiek poetiška.

impronteProblema atsirado mums jau beveik pasiekus ežerą, kuomet miške radom šviežių šerno pėdsakų. Pasitarusios nusprendėme elgtis drąsiai ir tęsti kelionę iki galo. Ir mums pasisekė, nieko blogo neįvyko. Kai pasiekemė ežerą pasidarėme kelias asmenukes ir ,Veronikos pageidavimu prisirinkusios grybų, grįžome atgal.

Taigi, Jeigu jums patiko mūsų „EVS pasaka“, o mintis prisijungti prie mūsų atrodo patraukli, patikėkit, jūs labai laukiami mūsų komandoje. Užsukite į oficialų LGL puslapį arba FB ir sužinokite visas naujienas apie ateinančius žygius.

Tačiau jeigu to ką perskaitėte negana, leiskite man per dvi minutes pabandyti jus įtikinti, kad išties yra verta apsiauti patogius batus ir prisijungti prie mūsų.

Priežastys, kodėl kitą kartą turėtumėte prisijungti  prie mūsų žygio:

1. Nėra nieko geriau negu šviežias oras.

Nesvarbu ar gyvenate mieste ar priemiestyje, niekas negali prilygti neapsakomam jausmui įkvėpus gryno oro. Rasdami laiko išeiti į žygį ir pasimėgauti gaiviu oru, kurį motina gamta atiduoda, darote gerą įtaką savo svekatai.

2. Vaizdai gniaužia kvapą.

Pripažinkim, gamtos vaizdai yra nuostabūs, savaip be galo įvairūs ir unikalūs: medžiai, ežerai, kalnai kalneliai, kriokliai, upės, viršūnės – galima tęsti be galo. Žygiuoti galime kur tik nori širdis.

3. Kelionėje susipažinsite su naujais žmonėmis.

4. Pagerinsite savo anglų kalbos žinias.

Taip pat italų ar slovakų, čia jau kaip pasirinksite.

5. Keliavimas pėsčiomis padeda sveikatai.

Žygiavimas ir laipiojimas gali padėti jums pasiekti TĄ kūną, kurio visada troškote (į mane nežiūrėkit, aš pradedančioji… Žiūrėkit į Veroniką), sustiprinti raumenis, sumažinti kraujo spaudimą, padidnti ištvermę, pailginsit savo gyvenimo amžių ir sumažinsite stresą.

6. Padės jums atsiplėšti nuo realaus pasaulio.

Laiko praleidimas lauke suteikia jums ramybės ir pasitenkinimo jausmą, tuo pačiu leidžia atitrūkti nuo kasdienių rūpesčių. Šiuolaikiniame pasaulyje žmonės dažnai yra užbomborduoti užimtais tvarkaraščiais, technologijomis, socialinėmis klasėmis, intensyviu eismu ir dar daugiau. Keliavimas pėsčiomis duoda šansą visą tai paleisti ir mėgautis akimirka.

7. Papildysite savo vitamino D dozę, „laimės vitamino“.

Saulės, juk žinai.

8. Tai įššūkis jūsų galimybėms.

Žygiavimas suteikia kažkokį varžymosi jausmą, varžantis tik su savimi.

9. Padeda tau pasijusti gyvu.

Dėl visų išvardintų priežasčių, sustoju ties devinta, kad po kelionė jūs galėtum įrašyti dešimtą patys. Prisijunk prie mūsų!

unnamed

Asociacija LGL įgyvendina  10 mėnesių projektą „Matomumo ir lygybės link“ (“Heading Towards Visibility and Equality”), remiamą Erasmus+ programos EST (Europos savanoriška tarnyba).