Japonijoje daugėja atvejų, kai mokytojai paviešina savo LGBT* mokinių seksualinę orientaciją ir (ar) lytinę tapatybę, nepaisant to, kad mokytojų prašoma to nedaryti.
Didėjantis tokių atvejų skaičius kelia susirūpinimą, kad LGBT* mokiniai gali vengti patys atskleisti savo seksualinę orientaciją ir (ar) lytinę tapatybę, bijodami, kad ją paviešins kiti, arba nerimaudami dėl galimos aplinkinių reakcijos.
Japonijos LGBT* bendruomenės paramos tinklo „Kyosei Net“ direktorė Minako Hara nurodo, kad pastaruoju metu daugėja mokinių, kurie kreipiasi patarimo po to, kai kitiems buvo atskleista jų seksualinė tapatybė.
„Nors LGBT* mokiniai kalbėjosi tik su atsakingais mokytojais, jų tėvai apie tai sužinodavo iš karto“, – pasakoja M. Hara.
Pasak paramos tinklo atstovės, mokiniams dažnai sunku susidurti su tėvų reakcija. Sužinoję apie savo vaikų seksualinę orientaciją ir (ar) lytinę tapatybę, tėvai dažnai pradeda kaltinti save dėl „klaidų auklėjant vaiką“.
LGBT* bendruomenės paramos tinklo vadovė pateikė vieną atvejį, kai translytė mergaitė klasės išvykos metu paprašė mokytoją ją priskirti prie mergaičių grupės. Mokytojas situaciją paaiškino bendraklasiams, o apie tai sužinoję jų tėvai išreiškė nepasitenkinimą.
Nurodoma, kad kiekvienais metais „Kyosei Net“ sulaukia vis daugiau prašymų dėl konsultacijų panašiais klausimais.
„Daugelis mokytojų taip elgiasi tik todėl, jog nori, kad aplinkiniai žmonės geriau suprastų situaciją. Tačiau kadangi jiems trūksta būtinų žinių, pasitaiko atvejų, kai LGBT* moksleiviai dėl to patiria stresą“, nurodo M. Hara.
Praėjusiais metais Japonijos Švietimo ministerija pirmą kartą visoje šalyje išplatino informacinius leidinius apie tai, kaip mokytojai gali padėti LGBT* mokiniams.
Tačiau patys mokiniai LGBT* žmogaus teisių klausimais negaus informacijos dar bent 10 metų, nes vyriausybė š. m. balandį priėmė sprendimą neįtraukti tokios informacijos į mokymo programas.